sâmbătă, 19 martie 2016

Fond de ten, BB Cream, CC Cream sau DD Cream?

Astazi m-am gandit sa discutam de spre fonduri de ten.
Pana de curand am folosit numai fond de ten. Dar acum gama de uniformizare a tenului s-a diversificat. Pe langa fondul de ten, a aparut BB Cream si CC Cream, iar mai nou DD Ceam. Dar pe care sa il alegem?

 
Ce este BB Cream?
BB este un acronym pentru “Blemish Balm” (balsam corector pentru imperfecțiuni) sau “Beauty Balm” (balsamul frumuseții) și a fost initial folosită ca și cremă protectoare și tratament cu acoperire după peelinguri chimice și intervenții chirurgicale pe ten. A fost creata in anii 50 in scop medical pentru camuflarea tenurilor acneice. In anii 2000, coreenii au preluat aceasta crema si au adaptat-o nevoilor noastre zilnice, si asa a aparut BB cream sub denumirea comerciala SKIN79 . 
In 2012 marile companii de cosmetice occidentale au inceput sa produca si ele BB cream, dar se pare ca au inceput sa piarda din reteta originala, care presupune o crema all-in-one ( hidratare, acoperire foarte buna a tenului, antialergica, protectie UVA si UVB 30-50%, tratament pentru acnee, ingrediente naturale).  Este foarte adevarat ca eu am incercat acum un BB cream de la Nivea - si am facut reactie alergica la el, apoi unul de le Pupa - si la acesta am facut alergie, iar acum am luat de la La Roche Possey - sa il incerc sa vad daca si la acesta fac reactie alergica. M-am gandit ca fiind o crema dermato-cosmetica, e posibil sa nu fac alergie. Daca si la acesta fac alergie, am sa comand un SKIN79 ( reteta originala) de pe net ( pretul este in jur de 120 lei - 40 gr).

Ce este CC Cream?
CC Cream-urile, au aparut ca un produs de marketing al companiilor cosmetice, care au introdus in plus la BB Cream functia de corectie ( care in formula initiala coreana era in BB Cream - dar de ce sa nu avem noi mai multe sortimente?!). CC cream vine de la acronimul de la Correct and Conceal.
Primul CC Cream pe care l-am incercat a fost de la  Clinique si a fost ok. Chiar am fost multumita de el.


Ce este DD Cream?
DD Cream-ul este tot un produs de marketing al companiilor cosmetice, care au introdus in aceasta cream in plus fata de BB Cream si CC Cream, hidratare, acoperire mai mare, acunderea imperfectiunilor si cicatricilor si corectarea nuantei tenului. DD cream vine de la acronimul „daily defense”.
  

Si acum, va intreb eu, pe care sa o alegem? 
Probabil ca daca nu ai probleme cu tenul, oricum folosesti o crema hidratatnta ca si baza ( eu asa fac), si eventual o protectie solara  - deci poti ramane la fondul de ten clasic.
Daca ai probleme cu tenul ( adica eu), te poti orienta spre un bb, cc sau dd cream. Dar atentie, precum am spus, si acestea pot da alergii. Deci atentie mare ce cumparati. Un BB, CC sau DD Cream nu inseamna intotdeauna ca te scapa de probleme. Chiar iti poate cauza alte probleme.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Scrie si tu o parere