joi, 3 martie 2016

Cum se face corect igiena bucala

De cand ne-au iesit dintii, parintii ne-au pus sa ne spalam pe dinti, sa nu ni se faca carii.

Dar de fapt, procesul igienizarii gurii este mult mai complex.

O periuta simpla de dinti nu iti curata suficient de bine dintii. Tartrul se depune " ca la el acasa". Este nevoie de o periuta de dinti electrica, una de calitate. Eu va pot spune ca am inceput cu o periuta electrica de la DM, care functiona pe baza de baterii - pot spune ca nu curata deloc dintii. E mai rea ca o periuta normala de dinti. Am trecut apoi la o periuta Oral-B de la Braun pe baza de baterii. 

NU RECOMAND
In prima faza mi s-a parut ca curata foarte bine dintii. Apoi, pe masura ce se consumau bateriile, puterea scadea. Si acum vine greul, atunci gand se termina bateriile, acestea sunt foarte greu de schimbat. Capacul care le acopera se deschide foarte greu, si se inchide la fel de greu - e un intreg chin. Din cauza aceasta, am cautat o periuta de dinti electrica cu acumulatori, care se incarca la priza. Si am cumparat tot de la Oral-B modelul Triumph 5000. Pretul nu e mic. Costa in jur de 500 lei. Si acum am avut un mare soc: dupa ce am folosit-o pentru prima oara, am simtit ca parca nu ma spalasem niciodata cu adevarat pe dinti pana atunci. Modelul Triumph 5000, are 5 programe pentru a curata dintii: curatare zilnica ( 2 minute), sensibil - pentru cei cu dinti sensibili, sau pentru copii, lustruire(Albire), Masaj, curatare profunda ( 3 minute). Are timer, si un ecran pe care se transmite wireless timpul cat te-ai spalat. Daca apesi prea tare pe dinti, se aprinde un bec rosu pe manerul periutei, dar iti afiseaza si pe ecranul wireless. Periuta are un suport in care se pune periuta de dinti si 2 capeti, foarte util atunci cand il iei cu tine in concediu. Vine la pachet cu 5 modele de capeti, dintre care sincer mie mi-a placut unul singur . Poate ca iti vor placea mai multe capete, dar maxim 2-3. Acumulatorul tine cam 5 zile, in functie de cati membrii ai familiei folosesc periuta. La noi o folosim adultii, iar baiatul mai mare o foloseste si el ocazional.
Aparatul arata asa: 
RECOMAND

 Ce pasta de dinti folosim: si aici eu am ales Lacalut, deoarece este o paste de dinti medicinala, cu studii pe domeniu, si alternez cu Sensodyne.


Si, acum ca ne-am spalat pe dinti, am fost invatati acasa, ca totul e ok.

Dar totusi, citind foarte mult, am inceput sa folosesc dupa periaj ata dentara. Aici iar am avut o surpriza foarte mare: deci, dupa ce am luat o periuta de dinti foarte performanta, m-am spalat pe dinti mai bine ca niciodata, dintii simt ca sunt foarte curati, dupa ce am folosit ata dentara, am descoperit ca periuta curata dintii numai deasupra. Intre dinti raman foarte multe resturi de mancare. Si acum sunt foarte hotarata sa cumpar un irigator bucal. Studiind piata, si forumurile, nu voi cumpara un irigator de la Oral-B, deoarece am inteles ca nu curata foarte bine, nu are suficienta putere, voi cumpara un irigator de la Waterpick, un aparat care nu se gaseste la noi in tara, dar pe care il voi achizitiona de pe Amazon.co.uk . Aparatul costa in jur de 65 Lire. Puteti citi mai multe aici. El arata asa:


Ultimul pas pentru o igiena perfecta este clatirea cu apa de gura. Apa de gura combate placa si protejeaza dintii impotriva cariilor. Si aici se gasesc multe feluri de apa de gura in comert. Eu folosesc Listerine Total Care. Firma mi se pare ca e printre cele mai bune, cu foarte multa experienta in spate. Prima apa de gura Listerine a aparut in 1879, si de atunci este imbunatatita tot timpul. Atentie la apa de gura. Ea este destinata adultiilor, iar pentru copii exista apa de gura speciala.




Acum se incheie procesul de igienizare bucala.

Intregul proces ar trebui invatat de la medicul stomatolog, cel mai in masura sa ofere astfel de sfaturi. Totusi medicii stomatologi se lovesc de mentalitatea limitata a oamenilor care sunt de parere ca este suficient doar sa te speli pe dinti si atat.

Si acum pe scurt:

- spalat dintii cu periuta si pasta de dinti;

- curatat dintii cu ata dentara sau irigator bucal;

- clatit gura 30 secunde cu apa de gura.



Sa fiti sanatosi si nu uitati sa aveti grija de gura voastra.


Va recomand si

Efectele poluarii asupra aspectului exterior











Parabenii din cosmetice-atentat la sanatatea noastra



  






 Ce storcator alegem: clasic- prin centrifugare sau stoarcere lenta?







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Scrie si tu o parere